Pages

5.7.07

waiting/warten

Based on a picture, originally written in English, auto-translated and tweaked a bit into German for my assignment. Love that online translator--yes, I can't translate it all by myself yet. There's too much that I must learn, or must give up on learning.

Auf Englisch


Under this umbrella I've waited. A few days have passed, the days passing, fleeting across the horizon. And the rain thundered You ask me, why do I wait?

It is because he said he will come back for me together with our daughter. See? I even have her baby bag with me. And here's her milk and her little stuffed teddybear inside her bag. She would be happy when she sees these.

You say that I'm crazy?

Well is loving your daughter considered crazy? I'm sure she'll return to me, even if it takes a long time.

I must go with you?

No. I will wait here, even if it takes forever.



Auf Deutsch

Unter diesem Regenschirm habe ich gewartet. Wenig Tage hat passiert, die Tage passiert, über den Horizont flüchtig. Und der Regen donnerte, das Tanzen über das Land. Sie fragen mich, warum warte ich?

Es ist, weil er sagte, dass er für mich zusammen mit unserer Tochter zurückkommen wird. Sehen Sie das? Ich habe sogar ihre Baby-Tasche mit mir. Und ist hier ihre Milch und ihr kleiner vollgestopfter Teddybär innerhalb ihrer Tasche. Sie würde glücklich sein, wenn sie diese sieht.

Sie sagen, dass ich verrückt bin?

Das Lieben von jemandem ist nicht verrückt. Ich bin sicher, dass sie zu mir zurückkehrt, selbst wenn es eine lange Zeit nimmt.

Ich muss mit Ihnen gehen?

Nein. Ich werde hier warten, selbst wenn es für immer nehmen wird.

No comments: